niedziela, 13 września 2009

Ciasto drożdżowe z jabłkami



Nigdy nie piekłam drożdżowego ciasta. Jakieś bułeczki, rogaliki owszem, ale nie ciasto. Ale ponieważ zostały mi drożdże, podjęłam tę desperacką próbę. Ciacho lekko opadło na środku, ale chyba było naprawdę dobre, bo mój Jeszczeniemąż - maniak ciast słodkich i kremowych, po dostaniu kawałka z capuccino, po ok 10min pozostawił tylko tyle :)

Ciasto drożdżowe z jabłkami

Składniki:

Ciasto:

30g drożdży
150 ml ciepłego mleka (37-38 stopni C)
1/4 kostki masła lub margaryny
300 g mąki pszennej
4 łyżki cukru pudru
cukier wanilinowy
1 jajko
szczypta soli

Nadzienie:

- 500 g jabłek
1/3 szklanki cukru kryształu
1 łyżeczka cynamonu
wiórki masła

ew. 5 dag płatków migdałowych

Drożdże rozetrzeć z cukrem, dodać 2 łyżki mąki, mleko, wymieszać i odstawić do wyrośnięcia. Resztę mąki przesiać, dodać wyrośnięte drożdże, cukier, cukier wanilinowy, wlać roztopione i ostudzone masło, dodać jajko i szczyptę soli. Wyrobić, ponownie odstawić do wyrośnięcia, po czym wyrobić jeszcze raz, włożyć do natłuszczonej tortownicy, odstawić.

Obrane i oczyszczone z nasion jabłka pokroić  w plastry i powkładać gęsto w ciasto, lekko je wciskając. Posypać cukrem wymieszanym z cynamonem, na wierzch położyć wiórki masła, posypać płatkami migdałowymi. Odstawić do momentu, aż piekarnik nagrzeje się do 180 stC, wstawić do piekarnika i piec ok. 40 minut.

1 komentarz:

  1. zrobiłam je i pycha wyszło ;) bardzo podobają mi się te Twoje przepisy i wygladają na smakowite te potrawy, także na bank większość postaram się spróbować zrobić i zjeść ;p a ponad to też studiuję na pł i wybieram się na tą samą specjalizację co Ty teraz jestem na 4 roku i mam pewne pytanka co do tego do Ciebie.. to mój mail gatka87@op.pl i jakbyś mogła prześlij mi na niego swojego maila , to wtedy napiszę do Ciebie ? z góry dzięki i czekam na nowe przepisy ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń